top of page
  • תמונת הסופר/תmoranlaor

טיפים לתכנון הריון

נכון, יש שיגידו שהריון ולידה זה המקום לשחרר ולא לצפות שכל מה שנתכנן יקרה, ואני לגמרי מסכימה, אבל אם כבר החלטת ואת יודעת שזה מה שנכון לך, אם את עוד מתלבטת וחוששת, אם עוברות בך מחשבות איך הגוף יגיב להריון? איך את כאישה תעברי את ההריון פיזית, רגשית ומנטלית? או אם את רוצה שההריון השני שלך יראה אחרת.

זה נושא כל כך חשוב להכין את הגוף להריון ולמגוון השינויים שהוא הולך לעבור, שינויים הורמונליים, שינויים בעיכול, שינויים במערכת כלי הדם וכמובן שינויים רגשיים. בנוסף, ההכנה חשובה ליצירה תקינה של איברי העובר בשבועות הראשונים ובכלל, ומניעת התפתחות של מומים מולדים בעובר. יש סיכויים גבוהים להקל ולהפחית את תופעות הלוואי בהריון, לחזק את הגוף ולהגביר את הסיכויים לכניסה להריון -

טיפים ראשוניים להכנה להיריון (ההמלצות פונות לנשים בריאות במידה ויש מחלות רקע או עודף משקל יש להתאים פרטנית חלק מהמלצות אלו)


  • תחילה חשוב להתחיל להכין את הגוף לפחות 3 חודשים לפני הכניסה להריון, חיי כדוריות הדם האדומות שלנו הוא כ120 ימים וכך גם איכות הביציות שלנו משתנה במחזור של בערך 3 חודשים, ולכן ההמלצה הרווחת היא להתחיל להכין את הגוף שלושה חודשים לפני, למלא מצברים וחוסרים תזונתיים.

  • ביקור במרפאת נשים – בדיקות דם ואולטראסאונד וגילנלי לפני ההריון יכולות לתת לנו תמונת מצב רחבה על מצבך הגופני והפוריות שלך.

  • תזונה – כעיקרון כל אחת מאיתנו צורכת מזון באופן שונה ולכל אחת יש את האתגרים שלה עם מזונות שונים ולכל אחת יש חוסרים תזונתיים שונים ומצב בריאותי שונה ואני מאוד אוהבת להתאים באופן אינדיבידואלי תזונה, אבל ע"פ משרד הבריאות התזונה המומלצת היא התזונה ים תיכונית: מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: ירקות, פירות, דגנים מלאים, חלבון איכותי (מקטניות -עדשים, אפונה, שעועית, חומוס, דגים וביצים) שומנים בלתי רווים (אגוזים, שקדים, אבוקדו, טחינה, שמן זית) לשומנים תפקיד חשוב באיזון הורמונלי.

  • פעילות גופנית – אם אינך בכושר גופני, התחילי בפעילות שאת אוהבת ומתחברת אליה, פילאטיס מאוד מומלצת לחיזוק שרירי רצפת האגן, יוגה מומלצת לגמישות הגוף ולידה קלה יותר, פעילות אירובית מומלצת על מנת לשמור על משקל תקין לקראת הלידה. בחרי לך תחילה יום ושעה בשבוע שבהם תוכלי להתמיד.

  • הפסקת צריכת אלכוהול ועישון – לגורמים אלו השפעה רחבה על התפתחות העובר.

  • חומצה פולית – חשובה לנטילה לפני תחילת ההריון למניעת מומים בעובר, חשוב לצרוך חומצה פולית מסוג פולאט ולא חומצה פולית סינטטית, מה שבדר"כ לא מדברים עליו. ע"פ ארגון הבריאות העולמי המינון המומלץ לנשים בריאות הוא 400 מק"ג, נשים בסיכון או עם מחלות רקע מומלץ להיוועץ ברופא המעקב שלהן.

  • מעקב ביוץ - התחילי להכיר את גופך, מדידת טמפ' חום השחר, כל בוקר לפני שאת קמה מהמיטה מדדי את טמפ' החום של גופך והכיני טבלת מעקב. (מומלץ מד חום הכולל שתי ספרות לאחר הנקודה).

  • מתח וסטרס – ההכנה להריון יכולה בקלות להפוך לעניין טכני שקשה מאוד להנות ממנו ולכן ההמלצה הרווחת היא להכניס לחייך תנועה מסוג כזה שאת אוהבת ונהנית ממנה, תנועה שתחזק את צ'אקרת הבסיס וצ'אקרת המין, ריקוד, בישול, גינון, הליכה עם רגליים יחפות בים, לשיר שירים שאת אוהבת בנהיגה, בבית, במקלחת, מול המראה ועוד.

רוצה שנדייק אותך? תהליך ההכנה להריון הוא תהליך מרגש לא פחות מההריון עצמו ואני מזמינה אותך להיות מדויקת עבור עצמך, להבין מה נכון לך ואיך נכון לך לעבור אותו. לאורך השנים אני מלווה נשים וכל אחת היא עולם ומלואו, עם רגשות, חששות, ציפיה, אני רואה חשיבות רבה בעיבוד המקום האימהי עוד לפני הכניסה להריון, כי כך הרבה פעמים יראה ההריון שלנו. ככל שתהיי מכוונות ומחוברות לעצמך ולנשמה שבוחרת בך כאמא, כך תוכלי לעבור תהליך מופלא וקסום.

37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page