top of page
  • תמונת הסופר/תmoranlaor

לבנדר - הרבה יותר מארומה

עודכן: 21 באפר׳ 2022


רובנו מכירים ואוהבם את הריח הנפלא של הלבנדר מתוך מוצרי טיפוח לעור, לגוף ולניקיון. אך האם אתם מבינים את המשמעות של הריח הממכר שמתנדף באפנו?


השימוש בלבנדר כ"כ נפוץ מכיוון שהוא מכיל חומרים מרגיעים, סדטיבים ומרוממים. ניתן להנות ממנו בכל כך הרבה צורות בדרך טבעית ולא סינטטית, עם ריכוז חומרים יעיל יותר מאשר מה שאנחנו מוצאים על המדפים.

בקליניקה שלי אני נוהגת לשלב את השימוש בלבנדר באופנים שונים - בתערובת שמנים, חליטות, הידרוסול ובקרמים ככלי תומך, כלי טיפולי וכשמן עיסוי, מהסיבה הפשוטה שיש לו יכולת להטמיע שינויים והרגלים חדשים ע"י הגברת ייצור דופמין.


כשיש לנו מספיק דופמין, יש לנו מוטיבציה, אנחנו מתרגשים, נערכים לשינוי, מבינים לצורך מה השינוי, שואלים שאלות, ניגשים באופן יצירתי למטרה שלנו ואפילו יכולים להנות ממנה. ריחו של הלבנדר מאפשר לנו לעשות את הצעד הבא.


מלבד זאת ללבנדר איכותי תכונות רבות נוספות הוא עוזר במניעת התכווצויות ועוויתות, הוא אנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי, אנטי דלקתי, הוא מרגיע פיזית, רגשית ומנטלית, ומביא את הגוף לאיזון והרמוניה.

וזה המעט שאוכל לתת לכם


  • שמן לבנדר לריפוי העור – אין להשתמש בלבנדר טהור על עור בריא! אך כן ניתן להשתמש בטיפה או שתיים על עור פצוע לריפוי כוויה או חתכים במקרי חירום ובתנאי שמדובר בלבנדר טהור ואיכותי. כמובן שתמיד עדיף להשתמש בו מהול בשמן נשא כמו שמן שקדים, זית או שומשום שיכולים להיות זמינים לנו בבית.

  • מצב רוח – ריחו של הלבנדר במבער מרומם ומפיג מתחים, עוזר להתחבר למקום של קלילות, בהירות וקבלה, הלבנדר משפיע על הלב והמוח ומעלה דופמין במוח, מצד אחד בשעות היום יעזור להיות יותר מרוכזים ויעילים בעבודה. ומצד שני עשוי לעזור להיכנס לשינה ארוכה וטובה בלילה

  • שינה - חליטה של פרחים מיובשים או הידרוסול של לבנדר במינון נמוך עשויים לעזור לשינה טובה ורציפה בלילות

  • תינוקות – מבין השמנים היחידים שעשויים להרגיע תינוקות בשימוש חיצוני, במינון נמוך מאוד ובתערובת מדוללת.

אני משלבת את השמן האתרי לבנדר בתערובות עם שמנים נפלאים אחרים להרחה, לבישום ולמריחה מקומית בהתאמה אישית למטופל, וכל פעם נהנית מחדש לראות את ההשפעה שלו

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page